ایده استفاده از رنگ‌های تیره برای دیوار

ایده استفاده از رنگ‌های تیره برای دیوار

 

وقتی اکثر ما به رنگ دیوارها و رنگ‌های مختلفی که دوست داریم روی دیوار خانه‌مان قرار گیرد فکر می‌کنیم، رنگ‌های روشن معمولاً انتخاب محبوبی هستند. مردم تمایل دارند به سمت سایه‌های روشن‌تر در چرخه رنگ جذب شوند و به درستی هم همینطور است. تحقیقات معتبر زیادی وجود دارد که نشان دهنده تأثیر مثبت رنگ‌های خاص بر رفتار  ما است.

 

سه دلیل عملی برای استفاده از رنگ‌های تیره روی دیوار

 

1) همه به طور شهودی اصول کار را در مورد مفهوم کنتراست می‌دانند و هیچ چیز بهتر از یک پس‌زمینه تیره در ایجاد کنتراست‌های واضح کار نمی‌کند. عناصر بصری که وقتی یک آیتم با رنگ روشن‌تر روی پس‌زمینه‌ای تیره قرار می‌گیرند، ظاهر می‌شوند، حتی مبلمان معمولی را بسیار باشکوه جلوه می‌دهند. این نوع تنوع در سایه‌ها را می‌توان به خوبی با رنگ دیوار تیره تکمیل کرد که نوعی قاب را در اطراف مبلمان نمایش داده شده ایجاد می‌کند.

 

2) این یک پوشش عالی است - یکی از دلایل اصلی مورد نیاز برای رنگ آمیزی دیوار، ترک‌های طبیعی است که در طول سال‌ها رخ می‌دهد. اگر کسی از رنگ با کیفیت خوب استفاده کرده باشد و در اجرای با کیفیت رنگ دیوار سرمایه گذاری کرده باشد، این احتمال وجود دارد که حداقل تا 5 سال دیگر نیازی به رنگ آمیزی نداشته باشید. با این حال، این بدان معنا نیست که برای این 5 سال هیچ ترکی وجود نخواهد داشت. برای کسانی که بچه‌های کوچک در خانه دارند، مفهوم دیوارهای آسیب دیده بسیار آشناست. اینجاست که رنگ تیره دیوار می‌تواند یک راه حل مناسب باشد. سایه‌های تیره از آبی سرمه‌ای و رنگ‌های قهوه‌ای  پوششی عالی برای تمام آن لکه‌های ناخواسته روی دیوارهایی هستند که همه آنها اجتناب ناپذیر هستند.

 

3) گرم و دنج است - اگرچه این ممکن است کمی غیر منطقی به نظر برسد، اما در برخی موارد می تواند درست باشد. اگر اتاقی دارید که آنقدر بزرگ نیست و دوست دارید در آن کمی خلاق باشید، رنگ‌های تیره‌تر را امتحان کنید و ممکن است در نهایت تعجب کنید. سایه‌های گرم‌تر رنگ‌های تیره‌تر مانند خاکستری یا ذغالی، همگی گزینه‌های خوبی هستند تا فضای شما را بسیار دنج‌تر از قبل نشان دهند.

 

در حالی که همیشه دلایل زیادی برای بررسی رنگ‌های روشن‌تر در هنگام تصمیم‌گیری در مورد گزینه‌های رنگ دیوار وجود دارد، اما رنگ‌های تیره‌تر مطمئناً ارزش جستجو را دارد. شرکت بپکو آماده ارائه خدمات، عرضه رنگ‌های با کیفیت و مشاوره نیز هست.