کفپوش دکوسمنت بر روی سیستم‌های گرمایش از کف

کفپوش دکوسمنت بر روی سیستم‌های گرمایش از کف

 

بیشتر مردم به دو دلیل عمده نصب گرمایش از کف را به جای سیستم های سنتی گرمایشی مثل رادیاتور و یا بخاری انتخاب می کنند : راحتی حرارتی بهتری را ایجاد می کند و در دراز مدت مقرون به صرفه تر است. با این حال، نصب گرمایش از کف با همه کف پوش ها سازگار نیست. به عنوان مثال، برای بسیاری از انواع کفپوش‌های چوبی باید بسیار مراقب باشید. کفپوش دکوسمنت به دلایل زیادی یکی از مناسب ترین مصالح ساختمانی برای سیستم‌های گرمایش از کف است. عمدتا به این دلیل که یک پوشش پیوسته است، ترک نمی خورد و به دلیل مقاومت حرارتی عالی، هدایت حرارتی خوبی نیز دارد. با این حال، برای ترکیب بهینه این پوشش تزئینی و گرمایش از کف، مراحل زیر باید با دقت انجام شود.

نحوه اعمال دکوسمنت روی سیستم گرمایش از کف

قبل از استفاده از دکوسمنت، کف را گرم کنید.

قبل از استفاده از دکوسمنت در گرمایش از کف، مراحل گرمایش باید انجام شود. این کار باعث می شود ترک های ناشی از تغییرات دما در ضخامت به دکوسمنت آسیب نرساند. حداقل 4 هفته قبل از اعمال دکوسمنت، حرارت را اعمال کنید. آب ورودی را به مدت 2 یا 3 روز در دمای 25 درجه سانتیگراد نگه دارید. دمای آب را به تدریج افزایش دهید تا به 45 درجه سانتیگراد برسد. این روش را چندین روز نگه دارید. گرمایش را 48 ساعت قبل از شروع اجرای دکوسمنت در گرمایش از کف خاموش کنید. بسیار مهم است که حداکثر دمای کف از 18 درجه سانتیگراد بیشتر نباشد.

کاربرد دکوسمنت در گرمایش از کف

کف های دکوسمنت باید بر روی ملات های سیمانی که اعمال و خشک گردیده اند، اجرا شود. رسیدن به این مرحله مطلوب سه تا چهار هفته طول می کشد، دوره ای که بسته به آب و هوا می تواند متفاوت باشد. بررسی خشک بودن ملات (حداکثر 5 درصد رطوبت) ضروری است.

پس از اجرای دکوسمنت، گرمایش از کف را روشن کنید

هنگامی که دکوسمنت به درستی روی گرمایش از کف اجرا شد، لازم است حداقل 48 ساعت منتظر بمانید تا دوباره گرمایش را روشن کنید. جنبه های زیر را باید در نظر گرفت:

گرمایش باید به تدریج روشن شود. دما باید روزانه 5 درجه سانتیگراد افزایش یابد.

درجه حرارت را به صورت مرحله ای در ابتدا و انتهای استفاده از گرمایش از کف تغییر دهید.

اطمینان حاصل کنید که رطوبت نسبی هوای اتاق خیلی کم نباشد.

از تجمع گرما به دلیل استفاده از فرش یا به دلیل فاصله بسیار کم بین مبلمان و گرمایش از کف خودداری کنید.

 

مزایای استفاده از کفپوش دکوسمنت بر روی سیستم گرمایش از کف

تعدادی از مزایای استفاده از دکوسمنت بر روی گرمایش از کف:

1. مصرف کم

یکی از مزایای اصلی کفپوش دکوسمنت بر روی سیستم گرمایش از کف این است که این سیستم کم مصرف و بسیار کارآمد است. به عبارت دیگر، میزان انرژی مورد نیاز برای رسیدن به دمای مطلوب در مقایسه با سایر جایگزین ها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. به این ترتیب، در سردترین ماه‌های سال، در مصرف انرژی و پول صرفه جویی می‌کنید.

2. احساس راحتی حرارتی

گرمایش از کف، به دلیل توزیع یکنواخت آن، به دستیابی سریع تر به  احساس راحتی حرارتی، تعادل بین دمای اتاق و دمای بدن افراد کمک می کند. هارمونی‌ای که به لطف لایه دکوسمنت و هدایت حرارتی بالای آن افزایش یافته است.

3. مقاومت و رسانایی حرارتی

مقاومت برجسته دکوسمنت در برابر حرارت و هدایت حرارتی آن باعث می شود که این پوشش یکی از مناسب‌ترین‌ها برای اجرای گرمایش از کف باشد.

4. بدون ترک خوردگی

 اگر دکوسمنت توسط فرد متخصص به درستی اعمال شود، کفپوش دکوسمنت به هیچ وجه ترک نمی‌خورد. این جنبه ای است که باید در نظر گرفته شود زیرا همه کفپوش ها نمی توانند در برابر حرارت تابیده شده از کف مقاومت کرده و در نهایت دچار ترک خوردگی می‌شوند. در صورت استفاده از دکوسمنت در گرمایش از کف این اتفاق نمی افتد.

5. کاشی کاری پیوسته

آخرین و مهمترین نکته این است که کفپوش دکوسمنت روکش پیوسته ای است. به این ترتیب، گرمایش از کف بدون هیچ گونه شکست بصری پوشانده می شود و بنابراین احساس خوشایندی را ارائه می دهد.

مشکلات مربوط به میکروسمنت در گرمایش از کف

مانند هر سیستم ارزشمندی، معایبی نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند تا از مشکلات مربوط به دکوسمنت در گرمایش از کف جلوگیری شود.

1) انتخاب میکروسمنت بی‌کیفیت

اگرچه میکروسمنت یک پوشش پیوسته است که در برابر حرارت بسیار مقاوم است و نباید ترک بخورد، اما مهم این است که از کیفیت آن صرف نظر نکنید. هرچه کیفیت بالاتر باشد، مقاومت بیشتر است و بنابراین احتمال اینکه مشکلات میکروسمنت در گرمایش از کف ظاهر شود کمتر است. پس از برندهای خوب و تولید کنندگان معتبر متریال خود را تهیه کنید.

2) نصب پیچیده

در مورد گرمایش از کف، فرایند اعمال دکوسمنت بر روی زمین تغییر نمی کند. با این حال، رعایت نکردن پروتکل های اجرایی به صورت یک مشکل بروزخواهد کرد. به همین دلیل تکمیل مراحل بسیار مهم است . عملکرد بالای پوشش های بپکو باعث شده است که این شرکت در تولید میکروسمنت در ایران پیشرو باشد. دکوسمنت‌ها با مشخصات فنی بی نظیر، مناسب و بهترین گزینه برای گرمایش از کف می باشد. اگر بعد از خواندن این مقاله هنوز در مورد اجرای گرمایش از کف شک دارید یا می خواهید بدانید که کدام نوع میکروسمنت مناسب ترین است، لطفا با شرکت بپکو تماس بگیرید ما مشتاقانه منتظر کمک به شما هستیم.