نحوه اعمال دکوسمنت روی کاشی‌های قدیمی

نحوه اعمال دکوسمنت روی کاشی‌های قدیمی

دکوسمنت بهترین پوشش تزئینی برای بازسازی کاشی‌های قدیمی است زیرا این ماده بسیار چسبنده است و مهمتر از همه ، اجازه می‌دهد کاشی‌ها به سرعت و بدون کار تخریب و بازسازی پوشش داده شوند. این ارزش افزوده توسط همه پوشش‌های موجود در بازار ارائه نمی‌شود و دکوسمنت یکی از متداول ترین راه‌حل‌های تزئینی در سال های اخیر است که توسط متخصصان و شرکت‌های دکوراسیون و ساخت و ساز ایجاد شده است.

مزایای استفاده از دکوسمنت روی کاشی‌ها

1. اعمال دکوسمنت روی کاشی‌های موجود بدون کار تخریب و بازسازی

مزیت اصلی دکوسمنت چسبندگی عالی و سازگاری آن با انواع مصالح از جمله کاشی است. به این ترتیب، دکوسمنت مستقیماً بدون نیاز به برداشتن کاشی‌ها روی آنها اعمال می‌شود. این بدان معناست که برای برداشتن کاشی‌ها نیازی به انجام کار تخریبی نیست و از آنجا که نیازی به آوار برداری نیست، هیچ زباله ای ایجاد نمی‌شود، بنابراین در وقت صرفه جویی می‌شود.

2. مدرن شدن فضا‌ها با اعمال دکوسمنت روی کاشی‌ها

استفاده از دکوسمنت روی کاشی‌های قدیمی نیز فضاها را مدرن کرده و به سرعت تغییر می‌دهد و همچنین طراحی اتاق‌ها را کاملاً تغییر می‌دهد. به لطف تنوع زیاد بافت، لاک ها و رنگ های موجود در دکوسمنت ، امکان این کار وجود دارد.

 3. ضد لغزش و ضد آب بودن دکوسمنت روی کاشی

برخی از انواع دکوسمنت ضد لغزش است که بسیار مفید هستند، به ویژه هنگامی که از دکوسمنت برای بازسازی کاشی کف حمام یا کاشی آشپزخانه استفاده می‌شود. یکی دیگر از مزایای استفاده از دکوسمنت روی کاشی‌های قدیمی این است که می توان به سطوح ضدآب رسید. به عنوان مثال، حمام، اتاقی است که دائماً درگیر رطوبت محیطی است و هر پوشش تزئینی امکان مقاومت در برابر این حجم از رطوبت را ندارد.

دکوسمنت پوششی مناسب برای کاشی‌های حمام و آشپزخانه

همانطور که مشاهده کردید، مزایای استفاده از دکوسمنت روی کاشی‌ها این است که دکوسمنت پوششی پیوسته است به همین جهت پوششی ایده‌آل برای کاشی‌های حمام و آشپزخانه است. علاوه بر این ویژگی‌ها، نگهداری و تمیز کردن دکوسمنت نیز آسان است.

بازسازی کاشی‌های قدیمی با دکوسمنت

برای استفاده از دکوسمنت روی کاشی داشتن یک اپراتور حرفه‌ای و واجد شرایط که کار را به خوبی انجام دهد، ضروری است. این تنها راهی است که شما مجبور نخواهید بود از برخی از شایع ترین مشکلاتی که در نتیجه اشتباهات در استفاده از دکوسمنت اتفاق می افتد پشیمان شوید.

7 مرحله برای اعمال دکوسمنت روی کاشی‌ها

1. ارزیابی وضعیت کاشی ها

اولین کاری که باید قبل از استفاده از دکوسمنت مستقیم روی کاشی‌های قدیمی انجام دهید این است که وضعیت کاشی‌ها را بررسی کنید. اگر کاشی‌های کف یا دیوار دارای هر گونه نقصی باشند، نمی‌توان آنها را با دکوسمنت پوشاند به طوری که گویی هیچ اتفاقی نیفتاده است. قبل از اجرای دکوسمنت، بستر باید تعمیر شود. به همین دلیل مهم است که بازسازی توسط یک متخصص انجام شود، زیرا آنها می‌دانند چگونه این نواقص را پیدا و برطرف کنند.

2. تمیز کردن کاشی‌ها قبل از استفاده از دکوسمنت

پس از تعمیر کاشی‌ها، در صورت لزوم، قبل از استفاده از دکوسمنت ، کاشی‌ها باید کاملاً تمیز شوند تا عاری از چربی و گرد و غبار باشند.

3. پرکردن اتصالات کاشی با دکوسمنت

هنگامی که دیوار یا کف کاشی‌ها تمیز شد، وقت آن است که دست به کار شوید. اولین قدم برای استفاده از دکوسمنت روی کاشی پر کردن اتصالات است. از آنجا که دکوسمنت یک پوشش پیوسته است، اگر اتصالات کاشی پر نشوند، بستر پایدار نخواهد بود و ناهمواری‌هایی وجود دارد که مفاصل را مشخص می‌کند.

4. کاشی‌هایی را که باید با دکوسمنت پوشانده شوند، آماده نمایید

هنگامی که سطح یکنواخت است و اتصالات کاشی کاملاً پر شده اند، زمان استفاده از پرایمر (Bepoprime) است. این یک محصول ضروری است زیرا به عنوان پلی بین کاشی‌ها و دکوسمنت عمل می‌کند، به طوری که دومی بهتر می‌چسبد.

5. قرار دادن مش فایبر گلاس بر روی اولین لایه دکوسمنت بر روی کاشی‌ها

پس از خشک شدن پرایمر سیلر اکریلیک ، قبل از استفاده از دکوسمنت، فایبر گلاس الیاف را روی کاشی‌ها قرار دهید تا از پوشش بعدی محافظت شود و از شکاف، ترک و غیره جلوگیری شود. این اقدامی است که همه به آن توجه نمی‌کنند و بعداً به یک سردرد بزرگ تبدیل می‌شود. در مرحله بعد، اولین لایه پایه دکوسمنت را روی کاشی‌ها بمالید. هنگامی که کاشی‌ها به خوبی توسط دکوسمنت پوشانده شدند، بدون بی نظمی، بستر را سنباده بزنید.

6. دو لایه بافت و رنگ مدنظر  دکوسمنت را اجرا نمایید

پس از دکوسمنت دو لایه بعدی را با بافت مدنظر اجرا نمایید. اگرچه بسته به سلیقه، ترجیحات و موارد مورد نظر می‌توان ترکیباتی را ایجاد کرد.

7. حفاظت و آب بندی دکوسمنت روی کاشی‌ها

آخرین مرحله یکی از مهمترین مراحل است. این برای محافظت از پوشش دکوسمنت روی کاشی است. برای این کار، میتوانید از BEPOLAQ استفاده کنید. پس از استفاده و اجرای BEPOLAQ و خشک شدن آن از یک لایه ، لاک پلی یورتان مخصوص بپکو بر روی سطوح اجرا شده استفاده کرده و آن را بطور کامل ضد آب کنید.

نکات و توصیه هایی برای پوشش کاشی با دکوسمنت

1. زمان خشک شدن آیتمی کلیدی در اجرای مراحل است

هنگام استفاده از پرایمر برای سطوح غیر جاذب، رعایت زمان خشک شدن هنگام پوشاندن کاشی‌ها با دکوسمنت بسیار مهم است. اگر دستورالعمل‌ها و زمان‌های خشک شدن مشخص شده در برگه‌های اطلاعات فنی به طور دقیق رعایت نشود، رطوبت بین لایه ها به دام می‌افتد و بنابراین اتصالات کاشی را مشخص می‌کند. با این توصیه از شایع‌ترین شکست هنگام اعمال دکوسمنت بر روی کاشی‌ها جلوگیری خواهید کرد.

2. 24 ساعت زمان جهت استفاده از لایه دوم دکوسمنت لحاظ گردد

توصیه دیگر متخصصان این است که یک زمان خشک شدن 24 ساعته بین لایه اول و دوم پایه دکوسمنت باقی بماند. فرایندی که همه انجام نمی دهند، زیرا اجباری نیست، اما با اجرای آن متخصص اطمینان می‌یابد که احتمال اشتباه در اعمال دکوسمنت روی کاشی‌ها بسیار کمتر است.