هفت اشتباه رایج رنگ آمیزی

هفت اشتباه رایج رنگ آمیزی

 

1. نادیده گرفتن نور

نورها می‌توانند ظاهر رنگ شما را ایجاد کنند یا به طور کامل از جادوی رنگ جلوگیری کنند. واقعیت این است که رنگ هرگز به تنهایی نمایان نمی‌شود. وقتی رنگ خود را انتخاب می‌کنید، رنگ را در نور روز و همچنین نور مصنوعی ببینید تا بررسی کنید که آیا رنگ خانه شما را جذاب می‌کند یا خیر. مهم است که هم وجود و هم عدم وجود نور را در نظر بگیرید. فردی با تجربه مناسب باید بتواند به شما در تصمیم گیری کمک کند.

 

2. مخلوط کردن چندین رنگ در یک زمان

گاهی اوقات استفاده از رنگ‌های زیاد برای یک اتاق می‌تواند آرامش اتاق را از بین ببرد. همچنین ممکن است اتاق شما کوچکتر از آنچه هست به نظر برسد. انتخاب فقط 2 رنگ اصلی می‌تواند کار خود را انجام دهد، تعداد انگشت شماری از رنگ‌های ثانویه همراه با برخی از رنگ‌های برجسته و همچنین جایی که رنگ‌ها به طور یکنواخت در اطراف پخش می‌شوند تا چشم شما را به اتاق جلب کند.

 

3. آزمایش نکردن رنگ‌ها

اما گاهی مشکل فوق نیز می‌تواند بسیار محدود و خسته کننده باشد. انتخاب تنها 2 رنگ اصلی می‌تواند قابل پیش بینی و بی‌روح به نظر برسد. برای اینکه به اتاق خود زندگی ببخشید عناصر جالبی از پالت رنگ اضافه کنید که هیچ ارتباطی با رنگ‌ها ندارد. این کار توجه شما را به مکان‌های مناسب جلب می‌کند و همچنین به اتاق شما زندگی می‌بخشد.

 

4. به چشم استراحت ندادن

حتی رنگارنگ‌ترین خانه‌ها نیز می‌توانند بیش از حد به هم ریخته به نظر برسند. استفاده از رنگ‌ها خوب است، اما زیاده روی در آن می‌تواند چشم شما را بیش از حد تحت فشار قرار دهد. برخی از دیوارها و فضاها را خالی بگذارید یا عناصری را به سایه‌های خنثی اضافه کنید که ظاهر خانه شما را از شلوغی نجات دهد.

 

5. بازی بیش از حد امن

گاهی اوقات شما آرزو می‌کنید که می‌توانستید از یک رنگ استفاده کنید، اما بعد فکر می‌کنید که خیلی هم کار درستی نیست. به نظر شما هر چیز جسورانه‌ای خطرناک است. اما، گاهی اوقات بازی بیش از حد ایمن بزرگترین خطر است. پس با رنگ‌های خود بازی کنید و آن را شبیه خود کنید.

 

6. انتخاب پایان اشتباه

گاهی اوقات حتی با بهترین رنگ‌ها و مبلمان، شما هنوز آن احساس ناخوشایند را دارید. احتمالات این است که شما ممکن است پایان اشتباهی داشته باشید. اگر رنگ کاملاً براق است، ترکیب آن با روکش مات می‎‌تواند خوب به نظر برسد. قانون کلی این است که رنگ‌های براق‌تر، رنگ را درخشان می‌کنند.

 

7. توجه نکردن به اینکه واقعاً می‌خواهید اتاق چه حسی داشته باشد.

 

خانه مکانی مبتنی بر احساس است و حذف آن نقطه از ذهن می‌تواند یک فاجعه باشد. همیشه حسی را که می‌خواهید اتاقتان داشته باشد را بازتاب دهید. اگر چیزی درست نیست، سازش نکنید. اثر آرام بخش یا تشدید کننده را بررسی کنید و بر اساس آن تصمیم بگیرید.