چگونه بهترین رنگ را برای نقاشی خانه انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین رنگ را برای نقاشی خانه انتخاب کنیم؟

خرید رنگ آسان است اما انتخاب رنگ برای خرید به این آسانی نیست. انتخاب‌هایی که در یک فروشگاه رنگ موجود است، گیج‌کننده هستند. چند چیز وجود دارد که در همه رویدادهای خرید رنگ به یک عامل تعیین کننده تبدیل می‌شود مانند مارک‌ها، سایه‌ها و غیره. اما بهترین رنگ برای کار نقاشی خانه رنگی است که بیشتر از هزینه اش به خانه شما زیبایی و آرامش هدیه دهد. رنگ عالی بین بسیاری از انتخاب‌های دیگر وجود دارد و کمی راهنمایی، فرد را به بهترین رنگ هدایت می‌کند. هزینه همیشه یک عامل تعیین کننده در کل فرآیند انتخاب رنگ بوده است. همه چیزهای گران قیمت همیشه خوب نیستند. از این رو انتخاب رنگ مقرون به صرفه با توجه به نیاز پروژه ایده بهتری است. چندین فاکتور وجود دارد که قبل از انتخاب رنگ باید در نظر گرفته شود.

نوع رنگ

رنگ‌های روغنی نسبت به رنگ های پایه آب دوام بیشتری دارند و همچنین سطح صافی را ارائه می‌دهند. اما استفاده از رنگ‌های برپایه آب در مقایسه با رنگ‌های روغنی بسیار آسان تر است و حتی تمیز کردن آن‌ها آسان‌تر است. رنگ های مبتنی بر آب حتی مقرون به صرفه تر هستند و مهمترین مزیت آن ها این است که مشکل زیست محیطی ندارند ولی رنگ های روغنی چه در زمان اجرا و چه پس از آن به دلیل وجود حلال های عالی و سرب به شدت مضر و زیان آور هستند. اگرچه رنگ‌های روغنی دوام بیشتری دارند، اما پیشرفت‌های جدید در دنیای رنگ های لاتکس باعث ایجاد رنگ‌های پایه آب بادوام تر شده است.

پالت های انتخاب رنگ

هنگام انتخاب رنگ، از پالت های رنگ به روش هوشمندانه استفاده کنید. روشنایی یا تاریکی بیش از حد ممکن است تصور اشتباهی از رنگ ایجاد کند، بنابراین بررسی پالت رنگ در نور خنثی ایده بهتری است. سایه‌های روشن برای نقاشی داخلی و سایه‌های تیره برای نقاشی بیرونی مناسب تر هستند.

پایان رنگ

قبل از شروع کار رنگ آمیزی داخلی باید میزان نور موجود در اتاق را در نظر گرفت. و همیشه به مقدار انکسار نور (LRV) رنگ توجه کنید. رنگ مات با جذب نور تیره‌تر به نظر می‌رسد، رنگ براق با بازتاب نور بسیار روشن‌تر به نظر می‌رسد. رنگ نیمه براق ساتن همیشه از بهترین نور موجود استفاده می‌کند و اتاق شما را خنثی می‌کند.

کیفیت رنگ

رنگ باکیفیت حاوی تیتانیوم است که باعث ضخامت، قوام و همچنین افزایش خاصیت نگهدارنده آن می‌شود. رنگ با کیفیت پایین حاوی مقدار کمی تیتانیوم و مقدار بیشتری کربنات کلسیم دارد. از این رو، نازک است و پوشش ضعیفی ایجاد می‌کند و در برابر آلودگی مقاوم نیست.

پروژه

استفاده از رنگ به نوع پروژه نیز بستگی دارد، یعنی اینکه آیا این کار یک کار رنگ آمیزی بیرونی یا یک کار رنگ آمیزی داخلی است. درجات اقتصادی رنگ‌های داخلی در پنهان کردن لکه‌های تیره یا رنگ تیره روی پوشش زیرین چندان خوب نیستند. برای پوشاندن لکه‌ها به بیش از دو لایه رنگ نیاز است.

رنگ های بافتدار بهترین انتخاب برای کار رنگ آمیزی بیرونی هستند. آنها به خوبی عیوب را می‌پوشانند و در هر نوع آب و هوایی انعطاف پذیر هستند. جهت مشاوره انتخاب بهترین رنگ با کارشناسان فنی ما در تماس باشید.