انتخاب رنگ مناسب برای بهبود بهره وری در دفتر کار

انتخاب رنگ مناسب برای بهبود بهره وری در دفتر کار

 

رنگ‌ها می‌توانند به میزان زیادی بر بهره وری شما تأثیر بگذارند. اکثر مردم بیش از نیمی از روز را در دفتر خود می‌گذرانند. از این رو، انتخاب رنگ‌های مناسب که نه تنها به تحریک ذهنی آنها کمک می‌کند، بلکه باعث بهره وری بیشتر کارمند و کارفرما می‌شود، بسیار ضروری است. منطق اصلی که وجود دارد این است که هر رنگ قوی تحریک کننده است و هر رنگ ملایم اثر تسکین‌دهنده خواهد داشت. محققان ثابت کرده‌اند که هر رنگ تاثیر متفاوتی روی افراد دارد. چهار رنگ اصلی قرمز، آبی، زرد و سبز هستند. رنگ قرمز بر بدن، آبی بر ذهن،  زرد بر احساسات و اعتماد به نفس و سبز نیز متعادل کننده اثر بین ذهن، بدن و احساسات است. جالب است بدانید که وقتی 2 یا چند رنگ را با هم ترکیب می‌کنید، هنوز  اثر جداگانه هر رنگ وجود دارد.

آبی این رنگ می‌تواند ذهن شما را تحریک کند که در تمام طول روز با آرامش کار کند. ترکیب آن با رنگ نارنجی می‌تواند محیط کاری مبتنی بر احساسات را ایجاد کند. این باعث تعادل در محیط اداری می‌شود.

 

زرد-  اگر برای شرکت‌های خلاقی مانند آژانس تبلیغاتی کار می‌کنید یا در زمینه بازاریابی هستید، رنگ زرد گزینه بهتری خواهد بود. روحیه شما را تحریک می‌کند. همچنین شما را خوش بین‌تر می‌کند.

 

قرمز- اگر لازم باشد کاری انجام شود، قرمز رنگ ایده آل خواهد بود. اگر نیاز به کار در باشگاه دارید یا می‌خواهید افراد از نظر فیزیکی برای شما کار کنند و از فضایی به فضای دیگر حرکت میکنند، قرمز رنگ شماست.

 

سبز- اگر نیاز به کار در محیطی دارید که به تعادل نیاز دارید، رنگ سبز مناسب‌ترین رنگ است. سبز متعادل، آرام و پایدار است اما از طرف دیگر می‌تواند بسیار راکد باشد. از این رو انتخاب با توجه به نیاز شما رویکرد درستی است.

 

بهترین رویکرد برای انتخاب یک رنگ برای فضای اداری شما این است که توجه داشته باشید که چه نیازی وجود دارد. آیا بر ذهن، احساسات، بدن یا تعادل شما تأثیر می‌گذارد؟ این فقط یک موضوع خودآگاهی است که برای افزایش بهره‌وری بکار می‌رود برای انتخاب مناسب ترین رنگ می توانید از دنیای رنگ های بپکو بهره بگیرید و با کارشناسان ما در تماس بااشید.