چه عواملی بر تعداد لایه‌های رنگ تأثیر می‌گذارد؟

چه عواملی بر تعداد لایه‌های رنگ تأثیر می‌گذارد؟

 

به اجرای چند لایه رنگ نیاز دارم؟  احتمالاً رایج ترین سؤال در بین صاحب خانه‌ها و کارفرماهایی است می خواهند واحد و یا پروژه های خود را رنگ آمیزی کنند. اکثر کارفرمایان این تصور اشتباه را دارند که اجرای پوشش رنگ تنها برای هدف رنگ آمیزی دیوار عمل می‌کند. بنابراین آنها معتقدند که فقط یک لایه کفایت می کند زیرا ضخامت لازم را دارد.  اگرچه پوشش رنگ برای رنگ آمیزی دیوارها طراحی شده است، اما اهداف دیگری نیز دارد. بله، رنگ مناسب و به خوبی از دیوارهای شما محافظت می‌کند. گاهی اوقات دو لایه رنگ کافی است اما بیش از دو لایه رنگ با توجه به نیاز ایده آل است. عوامل متعددی وجود دارد که تعداد لایه‌های رنگ مورد نیاز سطح دیوار شما را تعیین می‌کند. مقدار رنگ بستگی به سطح و بستر کار ، کیفیت رنگ و نوع در طیف رنگی دارد که اعمال می‌شود. به همین دلیل درک این عوامل از اهمیت بالایی برخوردار است.

کار قبلی رنگ

نقاشی قبلی نقش مهمی در محاسبه تعداد لایه‌های مورد نیاز دارد. اگر رنگ جدید با رنگ لایه زیرین یکسان باشد، برای دستیابی به ترکیب بی‌طرف، مقدار رنگ کمتری مصرف می‌شود. و اگر رنگ جدید مشابه رنگ لایه زیرین نباشد، ممکن است دیوار به بیش از دو لایه رنگ نیاز داشته باشد. اگر رنگ لایه زیرین روشن‌تر از رنگ جدید باشد، دو لایه کافی است. اگر لایه زیرین تیره‌تر از رنگ جدید باشد، برای دستیابی به ظاهری زیبا، بیش از دو لایه رنگ مورد نیاز است.

پرایمر

یکی از کاربری های پرایمر صرفه جویی در رنگ است. ساده ترین راه برای صرفه جویی در استفاده از بسیاری از پوشش های رنگ، استفاده از پرایمر است. این بهترین محصول جانبی در پروژه رنگ آمیزی است زیرا باعث صرفه جویی در محصول و تلاش شما می‌شود. این بسیار مقرون به صرفه و ساده ترین راه برای پوشاندن رنگ موجود است و فقط سطح را قبل از اعمال رنگ یکنواخت می‌کند. استفاده از پرایمرهای بپکو راهی ساده برای صرفه جویی در مصرف رنگ و در نتیجه هزینه نهایی خواهد بود.

رنگ آمیزی دیوار خشک

اگر دیوار جدیدی را بدون بتونه کاری رنگ می‌کنید، حداقل از 2 لایه رنگ در ابتدا برای صاف کردن سطح نیاز دارید. و رنگ آمیزی دیوار به چندین لایه دیگر نیاز دارد. این فرآیند زمان بر و پرهزینه است زیرا مقدار رنگ بسیار زیاد خواهد بود. به منظور کاهش هزینه‌ها و صرفه جویی در زمان، بتونه کاری دیوار خشک قبل از رنگ آمیزی ایده خوبی است. تعداد لایه‌های رنگ را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد و پروژه رنگ آمیزی به دو تا سه لایه تبدیل می‌شود.

کیفیت رنگ

کیفیت رنگ تفاوت قابل توجهی ایجاد می‌کند. ترکیبات موجود در رنگ‌های با کیفیت پایین به خوبی رنگ‌های با کیفیت بالا عمل نمی‌کنند. استفاده از رنگ با کیفیت پایین معمولاً یک لایه رنگ نازک ایجاد می‌کند که هدف اصلی کار رنگ آمیزی را نیز برآورده نمی‌کند. رنگ با کیفیت پایین نیاز به لایه‌های رنگ بیشتری دارد و همچنان رنگ مورد نظر شما را ارائه نمی‌کند. به همین خاطر استفاده از رنگ‌های با کیفیت بپکو راهی برای صرفه جویی در هزینه و زمان است.