پرایمر رنگ و انواع آن

پرایمر رنگ و انواع آن

 

کار رنگ بدون پرایمر ناقص است. پرایمر شبیه رنگ است اما در زیر لایه نهایی رنگ می‌رود. پرایمر مفیدترین و قدرتمندترین کمک نقاش است زیرا استفاده از پرایمر مناسب می‌تواند دوام کار رنگ را برای چندین سال افزایش دهد. وظیفه اصلی پرایمر چسباندن سطح دیوار با لایه رنگ است. سطح دیوار را صاف، یکنواخت و برای اجرای پوشش رنگ بسیار سازگار می‌کند. پرایمر علاوه بر چسباندن سطح به پوشش رنگ، مشکلات رایجی را که هنگام آماده سازی سطح ایجاد می‌شود نیز حل می‌کند. پرایمرها لکه‌های روی دیوار و همچنین سطوح رنگ شده قدیمی را می‌پوشانند، آسیب رطوبت، بو و تغییر رنگ و غیره را بازیابی می‌کنند. برای داشتن ظاهری عالی و ماندگاری طولانی، انتخاب پرایمر مناسب بسیار مهم است. بسته به نوع رنگ، اساساً سه نوع پرایمر وجود دارد. آنها با توجه به نوع سطوح و شرایط (رنگ آمیزی داخلی و یا بیرونی) مزایا و معایب خاص خود را دارند.

 

بر پایه روغن

پرایمرهای مبتنی بر روغن انتخاب اصلی نقاشان هستند زیرا بسیار متنوع هستند و برای رنگ های مبتنی بر لاتکس نیز به خوبی کار می‌کنند. آنها تقریباً با انواع سطوح از جمله سطوح دیوارهای خارجی و داخلی، سطوح فلزی، سطوح چوبی و غیره سازگار هستند. این پرایمرها برای هر سطحی ایده آل هستند زیرا لکه‌های روی دیوار، ترک‌ها و هر سطح متخلخل دیگری را می‌پوشانند و سطح ایده آلی را برای اجرای یک پوشش رنگ آماده می‌کنند. همانطور که آنها به پوشاندن منافذ کمک می‌کنند، چوب را از آزاد کردن تانین(جوهر مازو) یا هر نوع مایع دیگری باز می‌دارد. پرایمرها همچنین از ورود رطوبت به داخل رنگ جلوگیری می‌کنند که دیگر مشکلات عمده رنگ مانند پوسته شدن را نیز کاهش می‌دهد.

 

بر پایه لاتکس

پرایمرهای مبتنی بر لاتکس برای آماده سازی سطح دیوار خشک ایده آل هستند. آنها به اندازه پرایمرهای روغنی در پوشاندن لکه های دیوار و ایجاد یکنواختی به سطح دیوار موثر هستند. پرایمرهای مبتنی بر لاتکس بسیار مقرون به صرفه و آسان برای استفاده هستند. از نظر کاربرد بسیار انعطاف پذیر هستند، به سرعت خشک می‌شوند و به راحتی با کمک آب صابون تمیز می‌شوند. آنها ناهمواری‌های کوچک، منافذ، ترک‌های سطح دیوار را می‌پوشانند و در برابر پوسته پوسته شدن، زرد شدن، مقاوم هستند.

 

پوشش اکریلیکBEPOPRIME) پرایمر بپکو(

پوشش اکریلیک پرایمر یک پرایمر آکریلیکی با اندازه ذرات ریز جهت نفوذ پذیری بهتر در سطح می‌باشد. این محصول دارای چسبندگی عالی به سطح زیرین بوده و با اشباع سطحی و جذب گرد و غبار موجود سطحی، سطح را برای اعمال رنگ کاملا آماده می‌کند. شما با بهره گیری از BEPOPRIME می‌توانید ضمن ایجاد بستری مقاوم و تمیز، از پوشش دهی و چسبندگی عالی رنگ اعمال شده نیز بهره مند شوید. استفاده از پرایمر علاوه بر ایجاد چسبندگی برای لایه‌ بعدی، به دلیل خاصیت مویینگی سبب نفوذ در خلل و فرج‌های ریز شده و به بهبود سطح بستر جهت جذب کمتر حلال کمک می‌کند. همچنین استفاده از پرایمر سبب مصرف کمتر رنگ اعمال شده و افزایش و کیفیت آن شده و موجب سهولت در اجرای زیرسازی رنگ نیز می‌گردد.

 

ویژگی‌های پوشش اکریلیک پرایمر بپکو

  • چسبندگی عالی به سطح
  • مقاوم در برابر رطوبت
  • کاهش آلودگی و پاکسازی بستر
  • فاقد بوی نامطبوع
  •  اجرای سریع و آسان
  • خشک شدن بسیار سریع
  •  قابلیت استفاده روی سطوح جاذب و متخلخل مانند سیمان و گچ

برای استفاده از پوشش اکریلیک پرایمر  بپکو می‌توانید به سایت و یا صفحه اینستاگرام شرکت بپکو مراجعه کنید.