چگونه می‌توان نمای بیرونی خانه خود را به درستی رنگ آمیزی کرد؟

چگونه می‌توان نمای بیرونی خانه خود را به درستی رنگ آمیزی کرد؟

 

برای رنگ آمیزی درست نمای بیرونی ساختمان باید مراحل زیر طی شود :

 

مرحله 1: شستشوی دیوارها

برای اطمینان از بهترین پوشش، تجمع گرد و غبار را از روی سطوح بیرونی با استفاده از یک جت واشر از بین برده و سطوح را کاملا شستشو دهید تا گرد و غبار به جا مانده بصورت کامل از بین برده شود.

 

مرحله 2: سطوح آسیب دیده را ترمیم کنید

با توجه به سطوح آسیب دیده مانند : نقاطی که ترک های سازه ای خورده و یا نقاطی که رنگ های قبلی به جا مانده پوسته و ورقه گردیده ب استفاده از بتونه مخصوص اکریلیک بپکو BEPOPUTTY

 

مرحله 3: رنگ های ناپایدار و پوسته شده

هنگامی که نمای بیرونی خشک شد، در اطراف خانه قدم بزنید و به رنگ‌های شل شده ، خرد شده یا ناپایدار توجه کنید. رنگ های سست را با استفاده از سمباده رنگ از روی سطوح حذف کنید.

 

مرحله 4: اصلاح با چسب اپوکسی مگافیکس

هرگونه فاصله بین جدار نما و اطراف درها و پنجره‌ها را با استفاده از چسب اپوکسی مگافیکس پر کنید. اگر خانه دارای مصالح ترکیبی مانند نمای ساید و آجر است، در امتداد سطحی که مصالح مختلف به هم می‌رسند، چسب اپوکسی مگافیکس به آن اضافه کنید. این چسب یکی از بهترین چسب‌ها است چرا که فاقد حلال بوده و میزان مواد آلی فرار (V.O.C) در آن بسیار ناچیز است و چسبندگی که بین سطوح ایجاد می کند بالاترین حد چسبندگی در مصالح ساختمانی است.

 

مرحله 5: محافظت از درها، پنجره ها و چراغ ها

درها، پنجره‌ها و وسایل روشنایی را با استفاده از روکش پلاستیکی و نوار نقاشی بپوشانید. توجه داشته باشید که شاید پوشاندن و ماسک کردن سطوح مختلف در ابتدا کار سخت و زمانبری به نظر برسد ولی اگر این کار در ابتدا انجام نشود در خاتمه چندین برابر این زمان را جهت پاک کردن سطوح باید به کار ببرید.

 

مرحله 6: رنگ آمیزی نمای بیرونی

رنگ بیرونی را اجرا کنید. بسته به بافت و نوع رنگ، دو یا سه لایه رنگ بیرونی را روی کل نما اجرا کنید. مطمئن شوید که از بالا به پایین به صورت صاف و کنترل شده کار می‌کنید. نکته: هنگام تغییر رنگ بیرونی از روشن به تیره یا تیره به روشن، از یک لایه پرایمر برای اطمینان از پوشش مناسب استفاده کنید. هنگامی که یک لایه تازه از رنگ موجود استفاده می‌شود، پرایمر ضروری نیست. از رنگ‌های بپکو می‌توانید برای رنگ آمیزی استفاده کنید چراکه فاقد حلال بوده در نتیجه آلودگی ندارد و سازگار با محیط زیست نیز هست و از بالاترین دوام در سطوح بیرونی در معرض باران و تابش خورشید برخوردارند.