ده نکته ای که باید قبل از رنگ آمیزی دیوار بدانید

10 نکته ای که باید قبل از رنگ آمیزی دیوار بدانید

 

اگر به مکان جدیدی نقل مکان می‌کنید یا خانه فعلی شما نیاز به بازسازی دارد، به احتمال زیاد یک لایه رنگ سفید در بالای ذهن شما قرار دارد. رنگ سفید، یکی از رایج ترین رنگ‌هایی است که برای رنگ آمیزی دیوارها در سراسر جهان استفاده می‌شود.

 

مواردی که باید قبل از رنگ آمیزی دیوارها بدانید

 

1) شلوغی را از بین ببرید

سفید دارای ویژگی بارزی است که به بیننده کمک می‌کند ذهن خود را آزاد و پاک کند. وسعت باز یک بوم سفید به ذهن انسان کمک می‌کند تا از چیزهای غیر ضروری که باعث شلوغی آن می‌شوند، رها شود و در نتیجه زیبایی را ایجاد می‌کند.

 

2) صرفه جویی در هزینه

وقتی به این فکر می‌کنید که چگونه فضای زندگی خود را تغییر دهید، تنوع زیادی از رنگ‌ها برای انتخاب وجود دارد. جهان رنگ‌ها مشکل فراوانی را برای شما به ارمغان می آورد و رنگ سفید اغلب می‌تواند ساده ترین و مقرون به صرفه ترین راه حل باشد. یک لایه زیبا از رنگ سفید می‌تواند با کسری از هزینه، کل فضای شما را تغییر دهد.

 

3) هوشیار بمانید

اگر به تازگی خانه خود را رنگ آمیزی کرده‌اید و رنگ سفید غالب است، توصیه می‌شود هوشیار باشید. مراقب ترک‌ها، برآمدگی‌ها، خراشیدگی‌ها و سایر آسیب‌های احتمالی باشید زیرا سفید رنگی است که همه چیز را آشکار می‌کند. پس می‌تواند انتخابی نامناسب برای کسانی باشد که در خانه بچه کوچک دارند.

 

4) راحت بخوابید

شاید این را متوجه نشده باشید اما دیوارهای سفید در اتاق خواب به خواب بهتر شما کمک کرده است. مطالعه نظریه رنگ‌ها می‌گوید سفید رنگی است که اغلب با احساس آرامش و راحتی همراه است، هر دو عناصر اصلی یک خواب خوب شبانه هستند.

 

5) سفید و روشن

رنگ سفید می‌تواند به طرز خارق العاده‌ای منعکس کننده نور باشد و استفاده مناسب از این واقعیت می‌تواند همه چیز را تغییر دهد. اگر تا به حال زیر برف زیاد زیر نور خورشید بوده‌اید، به یاد خواهید آورد که چشمان خود را از انعکاس عظیم محافظت کرده‌اید. رنگ‌های سفید مختلفی وجود دارد و میزان بازتاب آنها متفاوت است، بنابراین قبل از استفاده از رنگ سفید، داشتن درکی از نور طبیعی در فضای خانه ضروری است.

6) دیوارهای سفید به شما در فروش کمک کنند

اگر می‌خواهید خانه خود را بفروشید، ممکن است وسوسه شوید که دیوارهای خود را با رنگی به جز سفید رنگ‌آمیزی کنید. درحالیکه رنگ سفید در این شرایط مناسب است. دلیل آن ساده است؛ رنگ سفید یک رنگ خنثی است که به خریدار اجازه می‌دهد نسخه خود از فضا را تصور کند. هر چیزی که به خریدار کمک کند خود را در فضا تصور کند می‌تواند به شما در فروش کمک کند.

 

7) از لوازم رنگی استفاده کنید

در حالی که که رنگ سفید با  آرامش همراه است، اما این توانایی را دارد که کسل کننده نیز تلقی شود. اگر برای خانه خود از رنگ دیوار سفید استفاده می‌کنید ممکن است بخواهید فضای خود را تغییر دهید. شما می‌توانید با استفاده از لوازم داخلی رنگی، از احساس ناخواسته کسل کننده که بواسطه رنگ سفید ایجاد شده جلوگیری کنید و تجربه بصری را افزایش دهید.

 

8) آن را امتحان کنید

امروزه در بازارهای فروش رنگ مخصوص دیوار پر از سایه‌های خیره کننده سفید است و توصیه می‌شود قبل از انجام این کار، سایه‌های دیوار خود را آزمایش کنید.

 

9) رنگ‌ها می‌توانند سرگرم کننده باشند

سفید رنگ یک بوم خالی است و این بدان معناست که دیوارهای سفید می‌تواند به عنوان یک بوم برای خلاقیت هنری دو برابر شود. برای جلوگیری از اینکه فضای خانه شبیه به یک فضای خسته کننده، کسل کننده یا خالی به مظر برسد، بازی با طیف‌های رنگی می‌تواند سرگرم کننده باشد. فریم پنجره‌ها، حاشیه درها یا رنگ مبلمان و لوازم داخلی منزل، باعث بهبود فضای سفید در داخل خانه می‌شود.

 

10) آن را تازه نگه می‌دارد

 همانطور که می‌توانید تصور کنید، رنگ سفید با حس طراوت و شفافیت همراه است. با داشتن دیوارهای سفید  و تمیز، خیال شما راحت خواهد بود و حس تمیزی در خانه موج خواهد زد.

 

همانطور که می‌توانید تصور کنید، جستجو برای یافتن رنگ سفید مناسب برای دیوارها می‌تواند واقعاً هیجان انگیز باشد. شرکت بپکو آماده، مایل و قادر هست که در یافتن رنگ‌های مناسب به شما کمک کند و راه حلی برای رنگ آمیزی خانه ارائه دهد.