اجرای میکروسمنت روی کانتر آشپزخانه

اجرای میکروسمنت روی کانتر آشپزخانه

 

فرایند اجرای کانتر میکروسمنت بستگی به نوع روکاری و همچنین مواد مورد استفاده به عنوان پایه سطح دارد که آیا این یک پوشش جاذب مانند گچ، سیمان یا MDF است یا این که این یک پوشش غیر جاذب مانند سنگ مرمر، کاشی یا گرانیت است.

 

1) قرار دادن مش روی میز کار میکروسمنت

 اولین قدم این است که مش را روی سطحی قرار دهید که پایه میز کار میکروسمنت را تشکیل می دهد: سنگ مرمر، گرانیت، گچ و غیره ... این بسیار مهم است زیرا با گذشت زمان از بروز ترک جلوگیری می کند.

 

2) بتونه کاری کانتر میکروسمنت

گام دوم در کاربرد میکروسمنت روی میز کار متشکل از بتونه‌کاری است که به اتصال پوشش جاذب یا غیر جاذب موجود با میز کار جدید میکروسمنت کمک می کند.

 

3) اعمال دو لایه دکوسمنت با بافت زبر روی کانتر

 لایه اول باید بدون رنگدانه باشد و پس از سنباده زدن،  لایه دوم دکوسمنت با توجه به رنگ دکوسمنت که برای کانتر انتخاب شده، رنگی شده است. پس از آن، باید دوباره سنباده زده شود. درصورت تمایل به سنگ یا روستیک ، پس از دو پوشش دکوسمنت ، سطح میز میکروسمنت باید برای محافظت از آن عایق شود ، ابتدا با لاک اکریلیک ( Bepolaq )و سپس با لاک پلی یورتان Topcoat.

 

4) اعمال دو لایه دکوسمنت با بافت روی کانتر

 اگر از طرف دیگر، می خواهید کانتر میکروسمنت ما بافتی نرم و مخملی داشته باشد، پس از دو لایه دکوسمنت زبر، نوبت دو لایه دکوسمنت با بافت نرم است، که هر دو رنگی می‌شوند. لازم است بدون استثنا بعد از هر لایه سنباده بزنید. پس از اعمال دو لایه سطح نهایی با تاپ کوت پلی یورتان Topcoat محافظت شود.

 

5) محافظت و آب بندی کانتر میکروسمنت

پس از استفاده از دو مرحله دگوسمنت با بافت های زبر و نرم ، بسته به سطح مورد نظر، کانتر میکروسمنت باید محافظت شود تا از مشکلات جلوگیری شود. همانطور که توضیح داده شد، برای این کار اجرای یک مرحله لاک اکریلیک Bepolaq و سپس یک مرحله تاپ کوت پلی یورتان Topcoat الزامی است.

 

قیمت کانترهای میکروسمنت

فقط یک مجری حرفه ای می تواند قیمت یک کانتر میکروسمنت را تعیین کند. مقدار آن بسته به شکل کانتر، طول و متر کار، پیچیدگی کار یا نوع میکروسمنت که روی آن اعمال می شود، می‌تواند متفاوت باشد.