همه چیز در مورد کفپوش‌های اپوکسی

همه چیز در مورد کفپوش‌های اپوکسی

 

کفپوش اپوکسی یک کفپوش پیوسته است که مزایای بی شماری را ارائه می‌دهد که فراتر از کاربرد سریع و آسان آن است. یک ماده تطبیق پذیر است که به مجریان اجازه می‌دهد بدون نیاز به کار تخریب و آوار برداری در طول مسیر، انواع فضاها را بازسازی کنند. این پوششی است که نیازی به درز انبساط ندارد و بنابراین روی کفپوش موجود اجرا می‌شود. این ارزش افزوده در مناطق وسیعی مانند انبارهای صنعتی یا پارکینگ‌ها بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد. مکا‌‌ن‌هایی که به موادی نیاز دارند که بازسازی ابعاد قابل ملاحظه‌ را در کوتاه ترین زمان ممکن تسهیل کرده و مزایای بی نظیری را نیز تضمین ‌کنند. دو فاکتوری که کفپوش رزین اپوکسی به طور کامل برآورده می‌کند. اگرچه کفپوش اپوکسی در اصل یک کفپوش صنعتی و تجاری است، اما افزایش چشمگیر استفاده از آن در خانه‌ها در چند سال گذشته و در دفاتر اداری دلیلی بر تنوع عالی بصری آن است. یکپارچگی که به لطف تنوع رنگ و همچنین مقاومت شیمیایی فوق العاده آن به تدریج در حال توسعه است.

کفپوش اپوکسی چیست؟

رزین اپوکسی ماده‌ای است که امکان ایجاد کفپوش‌های پیوسته با انواع مختلف روکش را ممکن می‌سازد. این کفپوش‌ها به عنوان پوشش‌های پلیمری پیوسته نیز شناخته می‌شوند که وجه مشترک آنها دوام، درخشندگی و مقاومت شیمیایی برتر در مقایسه با دیگر پوشش‌های موجود در بازار است. کفپوش اپوکسی از پلیمر گرماگیر ساخته شده است که در صورت مخلوط شدن با عامل کاتالیزور واکنش نشان می‌دهد و سخت می‌شود. این ترکیب مسئول دوام، نفوذ ناپذیری و مقاومت در برابر سایش است که از برجسته ترین ویژگی‌های آن است. روکشی که با گرما تغییر شکل نمی‌دهد و به دلیل سختی بیشتر و همچنین پوشش بدون لغزش از سایر کفپوش ها متمایز می‌شود.

ویژگی‌های کفپوش اپوکسی : مزایا و معایب

مقاومت بالای کفپوش اپوکسی نسبت به سایر کفپوش‌ها

کفپوش های اپوکسی مقاومت بالایی در برابر خوردگی و سایش دارند بدون اینکه دچار هر نوع آسیبی شوند. دقیقاً به دلیل همین ظرفیت بستر است که از آن در پارکینگ خودروها و ماشین آلات سنگین، آزمایشگاه ها، انبارها و غیره استفاده می‌شود. علاوه بر این، کفپوش‌های اپوکسی را می‌توان برای مدت طولانی در معرض عوامل شیمیایی قرار داد بدون اینکه بر خواص آنها تأثیر بگذارد.

اعمال کفپوش اپوکسی روی سطوح موجود

با استفاده از کفپوش اپوکسی، هر فضایی را می‌توان بدون حذف بستر موجود تجدید کرد. از آنجا که نیازی به کار تخریب و آواربرداری نیست، هیچ نخاله ای ایجاد نمی‌شود و بنابراین می‌توان نوسازی را در مدت زمان کوتاهی نسبت به سایر پوشش‌ها انجام داد، در نتیجه مزیت ناشی از آن این است که نیروی کار نیز کاهش می‌یابد. به این معنا، کفپوش اپوکسی را می‌توان روی کف‌های سرامیکی و بتنی اجرا کرد. یک برنامه سریع و آسان، اگرچه برای انجام صحیح آن به یک متخصص حرفه ای نیاز است.

پایان صاف و پیوسته به لطف کفپوش اپوکسی

با کفپوش اپوکسی، یک سطح پیوسته و صاف بدون زحمت ایجاد می‌شود، زیرا ضخامت این نوع کفپوش کاهش می‌یابد. تقریباً هیچ ضخامتی به کفپوش جدید اضافه نمی‌شود، بنابراین بار ساختاری به هیچ وجه تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد.

کوتاه بودن زمان خشک شدن کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی در مقایسه با سایر جایگزین‌های موجود در بازار، زمان خشک شدن کوتاهی دارد. زمان خشک شدن آن تقریباً 8 ساعت است و اگر این سیستم را انتخاب کنید، تنها پس از 24 ساعت می‌توانید روی آن راه بروید.

کفپوش اپوکسی عاری از حلال

در بخش ساختمان و دکوراسیون، بسیاری از مصالح مورد استفاده برای کفپوش دارای حلال است. حلال‌هایی که در حین نصب بوی تندی می‌دهند. این در مورد کفپوش رزین اپوکسی صدق نمی‌کند، زیرا فرمول آن شامل حلال نیست و بنابراین اجرای آن خوشایندتر و راحت تر است.

نیاز به نیروی متخصص برای نصب کف اپوکسی

متخصصان مجرب تنها راه برای انجام کاری هستند که از مشکلات در آینده جلوگیری می‌کند.

رطوبت بیش از حد، یک مشکل قابل مشاهده در کفپوش اپوکسی

حذف هرگونه اثری از گرد و غبار و خاک از کفپوش موجود به همان اندازه مهم است که اطمینان حاصل شود قبل از اعمال سیستم اپوکسی رطوبت زیادی در سطح زیرین وجود ندارد. رطوبت بیش از حد می‌تواند منجر به ایجاد مشکل در اتصال کفپوش موجود با کفپوش اپوکسی جدید شود. در نتیجه، پیوند ضعیف‌تر خواهد بود.

پرایمینگ نادرست، یک شکست برای کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی شباهت‌های زیادی با رنگ آمیزی دارد، بدین صورت که ابتدا که به شکل مایع در می آید و با گذشت زمان به پوشش جامد تبدیل می‌شود. مانند رنگ، تهیه پرایمر مناسب برای کفپوش اپوکسی بسیار مهم است. استفاده از آستری که سازگار نیست باعث ایجاد مشکلات چسبندگی بین کفپوش‌ها می‌شود. پرایمر یک عامل تعیین کننده در کفپوش‌های اپوکسی است.

تنوع کفپوش اپوکسی: حداکثر 5 نوع مختلف

1. کفپوش اپوکسی خود تراز

بدون تردید کفپوش‌های خود تراز بهترین طبقه از خانواده کفپوش‌های اپوکسی هستند. آنها به دلیل مقاومت مکانیکی و شیمیایی بالا عمدتا به عنوان کفپوش در مناطق صنعتی استفاده می‌شوند. در خانواده کفپوش‌های اپوکسی خود تراز، دو زیرگونه  بسته به ضخامت آنها وجود دارد. از یک سو، 1 میلی متر، که معمولاً روی بتن، استفاده می شود تا از حفاظت بیشتر اطمینان حاصل شود. پایان آنها صاف و براق است. از طرف دیگر، کفپوش های اپوکسی خود تراز با ضخامت بیش از 2 میلی متر وجود دارد. این طیف بیشتر برای سطوحی مناسب است که نوعی بی نظمی را نشان می‌دهند که در آن دوام بیشتری وجود دارد. این سیستمی است که بیشتر در دکوراسیون استفاده می‌شود.

2. کفپوش اپوکسی یا سیستم های چند لایه

سیستم های چند لایه کفپوش اپوکسی با روکش ضد لغزش و ضخامت متوسط 2 میلی متر در هر لایه اشباع شده است. برای تزئینات، از کوارتز رنگی استفاده می‌شود. کف‌های تزئینی حاصله از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

3. کفپوش های سه بعدی، وینیل یا اپوکسی هنری

این کفپوش اپوکسی با ریختن اپوکسی شفاف روی وینیل بدست می آید. نتیجه یک جلوه شیشه ای و ایجاد یک تصویر ثابت بر روی زمین است که توسط یک لایه شفاف اپوکسی به طور کامل محافظت می‌شود.

4. دکوسمنت اپوکسی

اگر پوششی وجود داشته باشد که بتواند کفپوش اپوکسی را تحت الشعاع قرار دهد، آن دکوسمنت است. یک پوشش پیوسته تزئینی با عملکرد فوق العاده. دکوسمنت اپوکسی، ترکیب دکوسمنت با کفپوش رزین اپوکسی است که سختی، مقاومت شیمیایی بالا و نفوذ ناپذیری را ایجاد می‌کند و رنگ ها و بافت های مختلف قابل ارایه است. این ترکیب جذاب ترین و بی نظیرترین طرح های ممکن را در سیستم کفپوش اپوکسی برای شما ایجاد می کند.

5. رنگ‌های اپوکسی بپکو، سنتی ترین و اقتصادی ترین پیشنهاد

رنگ اپوکسی کفپوش رنگی روشن است که در پارکینگ‌ها و کف انبارهای صنعتی رایج است. از جمله ویژگی‌های خاص آن می‌توان به ضخامت متوسط بین 0.2 تا 0.4 میلی متر و مقاومت بالای آن در برابر تردد لیفتراک و وسایل نقلیه اشاره کرد.