همه چیز درباره کف‌پوش‌های دکوسمنت

همه چیز درباره کف‌پوش‌های دکوسمنت

 

میکروسمنت ها یکی از جدیدترین ترندهای کفپوش پیوسته در جهان است، به دلیل فرصت‌های تزئینی که برای داخل و خارج از ساختمان ها ارائه می‌دهد و روکش قابل استفاده ای است که روی کف آشپزخانه، کف حمام، تراس و سایر مکان ها قابل اجراست. متریالی که اگرچه در سالیان اخیر سابقه خوبی دارد، اما اخیرا جهت استفاده بعنوان کفپوش بسیار محبوب شده است.

 

مزایای دکوسمنت بعنوان کفپوش

استفاده از دکوسمنت روی کف مزایای بی شماری را ارائه می‌دهد. در اینجا خلاصه‌ای از مهمترین مزایایی که این پوشش تزئینی نوآورانه می‌تواند به عنوان کفپوش ارائه می دهد را می‌بینیم:

 

  • به دلیل حداکثر ضخامت بین 2 تا 3 میلی متر سطح کف را زیاد بالا نمی‌برد.
  • این یک کفپوش پیوسته است، به این معنی که هیچ اتصال یا اتصالات انبساطی وجود ندارد. کل بازسازی کف به صورت یکپارچه انجام می‌شود.
  • بدون نیاز به حذف بستر موجود به هر نوع ماده ای می‌چسبد. از ایجاد آوار و تخریب های سنگین جلوگیری می‌کند.
  • در مقابل اشعه ماوراء بنفش غیرقابل تغییر است و مقاومت حرارتی بسیار خوبی دارد.
  • دارای مقاومت بسیار بالا در برابر تردد، سایش و تمیز کننده های خانگی است.
  • به دلیل تنوع رنگ‌های ارائه شده توسط این پوشش تزئینی، هیچ دو کفپوش دکوسمنتی یکسان نیستند.
  • می توان از آن هم به عنوان کفپوش داخلی و هم به عنوان کفپوش بیرونی، استفاده کرد به عنوان مثال در تراس‌ها.

 

 نحوه نصب کفپوش دکوسمنت

 شش مرحله برای نصب کفپوش دکوسمنت باید در نظر گرفته شود:

1. تمیز کردن کف دکوسمنت

کف پوشیده شده با دکوسمنت باید در شرایط کاملی باشد. بنابراین، اولین قدم این است که سطح دکوسمنت از گرد و غبار، لکه‌ها، گریس یا هر نوع ذرات دیگری تمیز باشد. بسیار مهم است که میزان رطوبت کف را بررسی کنید، اگر ازه اجرا شده باشد منتظر بمانید تا کامل خشک شود یا از یک سد مسدود کننده برای جلوگیری از افزایش رطوبت یا به عنوان یک بخاربند استفاده کنید.

 

2. آغازگر(BEPOPRIME)

هنگامی که سطح تمیز شد، یک لایه پرایمر سیلر اکریلیک (BEPOPRIME) را روی کف اعمال نمایید تا چسبندگی بین لایه زیرین موجود و کف دکوسمنت جدید افزایش یابد.

 

3. اولین لایه پایه دکوسمنت

پس از اجرای پرایمر، اولین لایه از پایه دکوسمنت بدون رنگدانه را اعمال نمایید. استفاده از مش فایبر گلاسیک ضرورت است، زیرا به مجری کمک می‌کند تا احتمال بروز ترک‌ها را در طول زمان به حداقل برساند. پس از اعمال، سطح را سنباده بزنید.

 

4. لایه دوم پایه دکوسمنت

هنگامی که سطح کاملاً خشک شد، لایه دوم از پایه دکوسمنت استفاده کنید. در این مرحله، رنگ دکوسمنت موردنظر را برای پوشاندن کفپوش پیوسته انتخاب کرده و پس از اینکه سطح کاملاً پوشانده شد، کف دکوسمنت را سنباده بزنید.

 

5. لایه نهایی دکوسمنت

گام پنجم شامل استفاده از لایه‌‌ تکمیلی دکوسمنت است. بسته به سطح پایان و میزان لغزندگی مورد نظر می توان از دکوسمنت با بافت نرم یا زبر استفاده کرد.

 

6. حفاظت از دکوسمنت کف

آخرین مرحله در کاربرد دکوسمنت روی کف، حفاطت از آن است که یکی از مهمترین آنهاست. کف دکوسمنت آماده است، اکنون باید محافظت شود. برای انجام این کار، یک لایه لاک اکریلیک ( BEPOLAQ ) توسط غلطک و سپس یک لایه تاپ کوت پلی یورتان بپکو  اعمال می شود. علاوه بر محافظت از دکوسمنت کف، می توان آن را ضد آب کرد و حتی به یک سطح ضد لغزنده نیز دست یافت.

 

نکاتی برای جلوگیری از بروز مشکلات در استفاده از دکوسمنت بعنوان کفپوش

در طول چند روز اول پس از اجرای دکوسمنت روی کف، ضروری است که اتاق به درستی تهویه شود تا از خشک شدن صحیح اطمینان حاصل شود. اگر این کار انجام نشود، پایان نهایی کفپوش پیوسته با آنچه شما به دنبال آن هستید فاصله خواهد داشت.

همچنین، اجتناب از رفت و آمد بر روی سطح دکوسمنت در سه روز اول پس از اجرای از آن ضروری است. همچنین اجتناب از ریختن مایعاتی که می‌توانند لکه‌های قابل توجهی ایجاد کنند یا به رزین آسیب برساند و در نهایت اجتناب از جابجایی اثاثیه و کشیدن اجسام بر روی کفپوش است. در صورت رعایت همه این نکات، هیچ مشکلی در مورد کفپوش‌های دکوسمنت ایجاد نمی‌شود.