هفت نکته ای که هنگام رنگ آمیزی نمای ساختمان باید بدانید

هفت نکته ای که هنگام رنگ آمیزی نمای ساختمان باید بدانید

 

از انتخاب رنگ مناسب تا آماده سازی نمای بیرونی منزل، در نقاشی نمای بیرونی اهمیت دارد.

 

1. طبیعت را در نظر بگیرید:

هنگام رنگ آمیزی از قبل برنامه ریزی کنید. زمان اجرای رنگ آمیزی در طول سال کلیدی است، بنابراین الگوهای آب و هوایی محلی خود را درنظر بگیرید. زمانی را انتخاب کنید که زمان بارندگی کم و رطوبت کمتر باشد. رنگ برای خشک شدن به زمان نیاز دارد و به سطوحی که خشک نیستند چسبندگی مناسبی ندارد.

 

2. کیفیت بیش از قیمت:

رنگ با کیفیت بهتر بدین معناست که در طول سال‌ها دفعات کمتری رنگ آمیزی می کنید و هنگام رنگ آمیزی پوشش بهتری خواهید داشت. فناوری رنگ آمیزی در چند سال گذشته به طرز چشمگیری بهبود یافته است  و تضمین می شود که رنگ ها بیش از هر زمان دیگری دوام می آورند. ممکن است شما وسوسه شوید که برای صرفه جویی در هزینه با یک برند ارزان تر، در مصرف رنگ صرفه جویی کنید، اما مطمئناً با مشکل روبرو خواهید شد و در نهایت هزینه بیشتری را در دراز مدت پرداخت خواهید کرد.

 

3. سنباده زنی و شستشو

رنگ به خوبی روی سطوح کثیف یا خشن نمی چسبد، بنابراین اطمینان حاصل کنید که نمای خارجی را کاملاً تمیز کرده و اجازه دهید خشک شود و بعد سنباده بزنید. مطمئن شوید که هر گونه لایه بردار را سنباده (یا تراشیده) کنید تا سطح محکمی برای چسبندگی رنگ ایجاد شود.

 

4. رنگ به روکش جانبی به خوبی نمی چسبد

چوب پوسیده و مواد جانبی برای رنگ آمیزی تقریباً بی ارزش هستند، زیرا هیچ نتیجه ای جز خراب شدن ندارد. شما چند گزینه دارید. قطعات جانبی یا چوبی را با اجزای جدید جایگزین کنید، یا در مورد نواحی کوچک، از سخت کننده چوب استفاده کنید و با یک محصول پرکننده خارجی مانند پرکننده چوب مطابقت دهید.

 

5- از پرایمر سیلر اکریلیک( Bepoprime ) استفاده کنید

قاعده کلی همیشه این بود که از یک پرایمر خوب استفاده کنید، سنباده بزنید، سپس از پوشش‌های رنگی خود استفاده کنید. این هنوز یک قانون خوب است که باید رعایت شود.

 

6. ترکیب قوطی های رنگ

مخلوط کردن چندین قوطی با همان رنگ در یک ظرف بزرگتر، مانند سطل پنج گالنی، به شما کمک می کند تا رنگ یکنواختی در نمای بیرونی خانه شما اعمال شود. این مرحله که باکس رنگ نامیده می شود، روشی است که مجریان کارازموده قبل از اجرای رنگ از آن پیروی می‌کنند.

 

7. از بالا به پایین رنگ کنید

اجرای رنگ آمیزی از بالا به پایین هنگام رنگ آمیزی به کنترل خطوط کمک می کند، زیرا شما بیشتر با نیروی جاذبه کار می کنید. شره کردن اجتناب ناپذیر است، اما این روش به شما امکان می دهد تا در جهت کاری که دارید رنگ آمیزی کنید. البته این نکته حائز اهمیت است که استفاده از رنگ بافتدار BEPOTEX از شره کردن رنگ جلوگیری می‌کند.