چگونگی جلوگیری از لکه ها یا خطوط ناخواسته هنگام اجرای دکوسمنت

چگونگی جلوگیری از لکه ها یا خطوط ناخواسته هنگام اجرای دکوسمنت

 

اجرای نادرست دکوسمنت می‌تواند منجر به ظهور لکه‌ها و خراش‌های ناخواسته شود. مشکلاتی که به زیبایی پایان کار آسیب می‌رساند. حال چگونه می‌توان از آنها جلوگیری کرد:

 

هنگام استفاده از دکوسمنت درز کاشی ها ممکن است به رویه نهایی منتقل شوند

آیا می خواهید دکوسمنت را روی کاشی‌ها اعمال کنید؟ در اینجا سه نکته را باید در نظر گرفت تا از انتقال خطوط درز کاشی ها به رویه نهایی جلوگیری شود :

 

1. به تفاوت جذب بین کاشی ها و اتصالات توجه کنید

رزین موجود در دکوسمنت متفاوت جذب می‌شود. اگر اقدامات احتیاطی صورت نگیرد، این احتمال وجود دارد که هنگام خشک شدن به شکل طیف بصری ظاهر شود (الگوی بصری). رطوبت درزها نیز باعث این نقص می‌شود.

 

2. درز کاشی ها معمولا توخالی هستند

درز کاشی ها عموما توخالی هستند و در یک سطح کاشی نیستند. همچنین، کاهش حجم (shrinkage) دکوسمنت پس از خشک شدن باعث ایجاد برجستگی در ناحیه اتصال می‌شود (الگوی نقش برجسته). با توجه به همه این دلایل، با سیستم‌های دکوسمنت، لایه‌ای ایجاد می‌کنیم که عایق و تراز شود.

 

3. بگذارید 24 ساعت قبل از اعمال لایه نهایی دکوسمنت خشک شود

بسیار مهم است که پس از پر کردن اتصالات کاشی، اجازه دهید 24 ساعت قبل از شروع استفاده از پایه دکوسمنت، سطح اولیه خشک شود.

 

 باید دکوسمنت را بدون ترک یا برجستگی‌ها و خطوطی که عبور ماله را نشان می‌دهد، اعمال کنیم و این نواقص را در هر لایه سنباده بزنیم. اگر روی لایه‌ای با کندن دکوسمنت قرار دهیم، این برجستگی‌ها کپی می‌شوند و با ماله فولادی و فشار بیش از حد، این عیوب باعث ایجاد اثر "سوخته" یا اصطلاحا داغ کردن بستر می‌شوند، لکه‌های تیره ای که نشان دهنده عدم سنباده زنی لایه زیرین دکوسمنت است.

پس از استفاده از هر لایه دکوسمنت، سطح باید سنباده زده شود. یک گام اساسی برای اجتناب از تأثیر توصیف شده در بخش قبلی.

تقریباً 3 ساعت پس از اعمال از دکوسمنت، تغییر رنگ پوشش قابل درک است و سبک‌تر می‌شود. این تغییر نشان می‌دهد که دکوسمنت آماده است و برای سمباده زدن به اندازه کافی سخت است. لازم به ذکر است که دما، رطوبت و تهویه اتاق بر این دوره زمانی تأثیر می‌گذارد.

توصیه می‌کنیم قبل از 12 ساعت پس از اعمال دکوسمنت سنباده زنی کنید تا پوشش به سختی بیش از حد نرسد.

  • لکه‌های دکوسمنت ناشی از سنباده زنی زیاد

هنگام سنباده زدن آخرین لایه دکوسمنت، باید اطمینان حاصل کنید که سنباده‌زنی به درستی صورت گرفته بدین صورت که  با یک دست سوهان یا دستکش سنباده را برمیدارید و با دست دیگر با لمس بررسی می‌کنید که آیا سنباده صحیح است یا خیر. اگر سطح را به درستی اعمال کرده باشید، از سه نوع لکه مشخص جلوگیری می‌کنید: دایره‌ها ، خطوط برجسته و خطوط سیاه. برای جلوگیری از ایجاد دایره، سمباده باید از نوع چرخشی باشد. باید سعی کنید آن را در حرکت ثابت و بدون ضربه طولانی مدت در همان مکان نگه دارید. اگر سنباده زنی بیش از حد باشد، در نهایت شاهد دکوسمنت هموار از لایه قبلی خواهیم بود و برخی "خطوط برجسته" مشخص بود که نشان می‌داد ما به لایه پایینی منتقل شده‌ایم. به محض استفاده از سنباده، باید آن را تغییر دهیم، اگر تغییر را انجام ندهیم، سنباده از سنباده‌زنی به صیقل دادن منتقل می‌شود و لکه‌های سیاه روی دکوسمنت ایجاد می‌کند.

 

اگر پایان دکوسمنت به دلخواه نیست، بهتر است یک لایه دکوسمنت اضافی با بافت نرم را اعمال کنید. ماله کشی بیش از حد یک ناحیه باعث ایجاد علائم تیره می‌شود. به عنوان مثال، هنگامی که مواد روی کف تجمع می‌یابند، این امر می‌تواند ما را مجبور به برداشتن دکوسمنت اضافی هموار و کار با ماله کند.

اگر در منطقه‌ای بیش از حد پرداخت کنید، کاری که انجام می‌دهید خشک کردن اجباری است. این مشکل در سفید شدن منطقه نمایان می‌شود. به عنوان مثال: یک دیوار سیاه می‌تواند لکه‌های خاکستری بسیار روشن تر از رنگ دکوسمنت انتخاب شده داشته باشد.

اگر اپراتور بیش از حد روی کل سطح پرداخت کند یا بیش از حد فشار اعمال نماید، لایه زیرین دکوسمنت هموار ممکن است رنگ روشن‌تری داشته باشد. در انتها در بعضی از موارد یک دیوار سیاه، خاکستری به نظر می رسد.