دکوسمنت در فضاهای بیرونی : سطوحی که تفاوت  ایجاد می کنند

دکوسمنت در فضاهای بیرونی : سطوحی که تفاوت  ایجاد می کنند

دکوسمنت در فضای بیرونی به پوشش پیوسته ای و یکدستی تبدیل می شود که ایده های بی نظیری را بطور فزاینده در ذهن معماران و سازندگان بوجود می آورد.

دکوسمنت گزینه ای مناسب برای پوشش کف فضاهای باز مانند تراس ، پاسیو ، ایوان ، محوطه های حیاط و حتی دیوارهای نما می باشد.

اگر شما جزو کسانی هستید که هنوز هم تصور می کنید دکوسمنت یک پوشش منحصر به فرد تنها برای دکوراسیون داخلی است با خواندن این نوشته تصور شما کاملا تغییر خواهد کرد در اینجا شما هر آنچه که در خصوص دکوسمنت در محیط های بیرونی مثل : مزایا ، قیمت ، کاربردها و سطح تمام شده نیاز دارید را خواهید یافت.

چرا می توان دکوسمنت را برای فضاهای بیرونی استفاده کرد؟

دلایل متعددی وجود دارد که انتخاب دکوسمنت جهت محیط بیرونی را یک انتخاب عالی می کند وقتی که شما هیچ درزی در کار ندارید یک ارزش فوق العاده برای کار شما ایجاد می شود که آن را تبدیل به یک ایده عالی طراحی می کند زیرا این پوشش از چسبندگی عالی برخوردار است و امکان اجرا و ایجاد متنوع ترین لایه ها را به شما می دهد.

در اینجا 6 مزیتی که استفاده از دکوسمنت را جهت فضاهای بیرونی جذاب میکند معرفی میکنیم:

1- دکوسمنت جهت فضاهای بیرونی پیوستگی را فراهم می کند.

دکوسمنت یک پوشش یکپارچه است که بر روی سطوح موجود قابل اجراست و با ایجاد یک سطح دکوراتیو و یکپارچه می تواند هارمونی زیبایی را بین سطوح ایجاد کند یکپارچگی که می تواند ارتباط بین فضاهای داخل و بیرونی را به خوبی برقرار کند.

2- دکوسمنت دارای قابلیت مقاومت بار ترافیکی است.

عملکردی که در خصوص دکوسمنت کمتر به آن اشاره شده است مقاومنت دکوسمنت در برابر بار ترافیکی است اصلی ترین عاملی که عملکرد دکوسمنت را در فضاهای بیرونی به عنوان یک کفپوش ممتاز می کند.

3- باران و گرما تاثیری در عملکرد دکوسمنت در فضاهای خارجی ندارد.

شرایط آب و هوایی عاملی تعیین کننده در انتخاب متریال توسط معماران است و دکوسمنت در صورت استفاده از لاک های مناسب ، یک گزینه بسیار عالی است که امکان اجرا در نما ، کف و سایر سطوح را دارد.

4- دکوسمنت دارای خاصیت ضد قارچ و ضد کپک در نماهای بیرونی

به دلیل یکپارچگی و تداوم دکوسمنت و شرایط نگهداری فوق العاده دکوسمنت که بدلیل لاک های نهایی آن از مقاومت بالایی برخوردار است فضایی در بین درزها جهت رشد قارچ و کپک وجود ندارد و سطوح دکوسمنت به آسانی تمیز می گردد.

5- کفپوشش بیرونی دکوسمنت لغزنده نیست

استفاده از پوشش ها و متریال هایی که در کف محیط بیرونی لغزنده نباشند بسیار ضروری است و سطح نهایی دکوسمنت در کفپوش به نحوی است که به شما سطحی بسیار زیبا با کمترین میزان لغزندگی را می دهد.

6- دوام دکوسمنت در نماهای بیرونی بسیار بالاست

نکته آخر و ویژه ای که خاصیت بی نظیری به دکوسمنت می دهد دوام آن است که با گذشت زمان شرایط مطلوبش را حفظ می کند. به این ترتیب با استفاده از دکوسمنت برای محیط های بیرونی نه تنها یک پوشش تزیینی زیبا و ظریف به دست می آید بلکه یک پوشش با دوام غیر قابل نفوذ به دست می آید.

ایده هایی برای استفاده از دکوسمنت در فضاها و نماهای بیرونی ساختمان

دکوسمنت را در کاربری های مختلف می توان در محیط های بیرونی استفاده کرد که در اینجا به بخشی از این کاربردها که می توان با رنگ های مختلف بدان دست یافت اشاره می کنیم.

دکوسمنت جهت تراس ها و بالکن ها

کفپوش دکوسمنت یک محصول پر کاربرد جهت اجرا به ویژه در تراس ها می باشد. این کفپوش می تواند فضاهای گسترده ای را پوشش دهد به صورت یکپارچه و به دلیل یکپارچه بودن هم از تجمع خاک و کثیفی در درزها جلوگیری می شود و هم مقاومت بسیار خوبی در برابر آب و رطوبت محیط دارد.

دکوسمنت جهت نمای ساختمان

دیوارها و نماهای پوش  داده شده با دکوسمنت همان مزایای کفپوش ها را دارند و وقتی این دو کاربرد با هم ترکیب شوند احساس فضای گسترده به صورت تصاعدی چند برابر می شود.

طیف گسترده ای از سفارشی سازی محصول امکان دستیابی به سطوح تمام شده ای از طرح های مینیمالیستی و صنعتی تا خشن و روستیک را فراهم می کند.

هزینه اجرای دکوسمنت در فضای بیرونی چقدر می شود؟

 اغلب تصور می شود که هزینه اجرای دکوسمنت در فضاهای بیرونی چندین برابر فضاهای داخلی است در صورتیکه بدین نحو نمی باشد و قیمت بسته به بستر کار ، متراژ ، طرح و متریال درخواستی کارفرمایان و معماران می تواند بسیار متنوع باشد.

چطور دکوسمنت را در فضاهای خارجی ساختمان به شکل صحیح اجرا نماییم؟

به منظور استفاده از دکوسمنت بدون هر مشکلی مراحلی هست که می بایست به دقت کنترل و اجرا شوند. اشتباه در اجرای این مراحل می تواند منجر به نتیجه نامطلوب شود و نیاز به استفاده از نیروهای آموزش دیده حرفه ای در این خصوص ضروری است.

  1. شرایط بستری که می خواهد دکوسمنت بر روی آن اجرا شود چک شده و در نقاطی که نیاز به تعمیر دارد قبل از کار تعمیر شود.
  2. استفاده از مش فایبر گلاس علی الخصوص در کف و دیوارهایی که باران گیر هستند ضروری است مگر اینکه در نمای ساختمان تنها اجرای دکوراتیوی از دکوسمنت داشته باشید.
  3. پرایمر را در هر شرایطی و با سخت گیرانه ترین دستورالعمل ها اجرا و کنترل کنید.
  4. جهت کفپوش حتما از دو لایه دکوسنت در بستر کار استفاده کنید.
  5. جهت کفپوش و دیوارپوش 2 لایه دکوسمنت را به عنوان پوشش نهایی به کار ببرید.
  6. سطوح اجرا شده را با لاک و وارنیش مناسب کاربردی هر سطح به خوبی طی 2 مرحله پوشش دهید.