پنج روش جهت کنار هم نشینی صحیح رنگ ها

پنج روش جهت کنار هم نشینی صحیح رنگ ها

استفاده از رنگ های پر رنگ و بولد امروزه در دکوراسیون بسیار مد و به روز است اما باید توجه داشته باشیم که در انتخاب و چینش آن ها اشتباه نکنیم.

در طراحی داخلی ترکیب و کنار هم قرارگیری برخی از رنگ ها می تواند یک فاجعه ساده باشد. ترکیب رنگ ها می تواند منجر به فاجعه ای شود که به سادگی توسط توسط شما یا طراح داخلی تان اتفاق بیفتد. معمولا هم تصور می شود که این هنر مختص طراحان داخلی است. در بپکو ما ترفندهایی را جهت تعریف مجدد فضاهای مختلف خانه پیشنهاد می کنیم و اشتباهی که ممکن است صورت پذیرد را برای شما تعریف می کنیم.

اشتباه شماره 1 – استفاده از بیش از سه رنگ در یک فضا

این یکی از قوانین اساسی در طراحی داخلی است : اتحاد سه رنگ مختلف در یک اتاق هماهنگی ایجاد نمی کند و ترکیب چهار یا چند رنگ می تواند منجر به سردرگمی شود. ایده ی عالی شرط بندی روی یک طیف رنگی است و استفاده از طیف های مختلف یک تم رنگ، کمک می کند تا اشتباه نکنید.

اشتباه شماره 2 – استفاده نادرست از کنتراست های رنگی

طیف های شدید رنگ چشم نواز هستند اما ممکن است ترکیب و کنار هم قرارگیری آن ها خیلی مثبت نباش. ترکیب رنگی که در فضاهای بزرگ رستوران ها یا هتل ها کار می کند ممکن است در اتاق نشیمن اثربخش نباشد. یک امکان خوب این است که می توانید ترکیب و هم نشینی رنگ ها را روی یک دیوار امتحان کنید و در صورت مناسب نبودن سریعا عناصر دکوراتیو خود را مجددا تغییر دهید تا به نتیجه مطلوب برسید.

اشتباه شماره 3 – تمایزی بین فضا ایجاد نکنید

در داخل خانه اتاق هایی وجود دارد که ممکن است مخلوط های انفجاری و تند و تیز رنگ، فضاهای بصری آن ها را دچار مزاحمت کند. در مکان هایی مثل اتاق خواب ، آشپزخانه و اتاق نشیمن معمولا وقت زیادی صرف می شود پس تا جای ممکن رنگ های غیر معمول را کاهش دهید. در عوض مناطق ترانزیتی مثل راهرو این اجازه را می دهد که همه ترکیب ها را استفاده کنید و فرصت مناسبی جهت مهار چالش تخیل خود داشته باشید.

اشتباه شماره 4 – فقط به دیوارها فکر کنید

باید در خاطر داشته باشیم که دکوراسیون خانه فقط شامل کف و دیوارها نیست بلکه ممکن است ازاره ها ، درها ، مبلمان و سقف هم مورد استفاده قرار گیرند. ایجاد یک حاشیه در داخل دیوار یا بازی با کنتراست رنگ روی قاب درب می تواند یک ترکیب شگفت آور به دست آورد. به همین ترتیب در این ترکیب فرش ، مبل ها یا کوسن ها می توانند بازی رنگ فوق العاده ای ایجاد کنند.

اشتباه شماره 5 – دکوراسیون اصلی را تیره کنید

ایده تغییر می تواند منجر به فراموش شدن هدف اصلی از سکونت یا کاربری یک مکان گردد. استفاده از رنگ ها بدون در نظر گرفتن مفهوم فضا می تواند نتیجه نهایی را ضعیف کند. پس جهت استفاده از رنگ اصلی توجه کنید انتخاب رنگ اتاق خواب متفاوت از انتخاب رنگ یک کارگاه عکاسی است.