پنج عنصر کلیدی برای یک بازسازی موفق فضای داخلی حمام و سرویس بهداشتی

5 عنصر کلیدی برای یک بازسازی موفق فضای داخلی حمام و سرویس بهداشتی

حمام : مکانی برای ریلکس کردن و داشتن حس آرامش ، مکانی که باید کاربری راحت و آرامش بخشی داشته باشد. وجود آب در این مکان بدین معنی است که در هنگام بازسازی محدودیت هایی دارید که انتخاب متریال شما را محدود به مصالحی می کند که می بایست کاملا در برابر آب و رطوبت مقاوم و بادوام باشند. با این حال اگر تصور بازسازی و یا نوسازی حمام خود را دارید به راه حل های ساده ای که در این نوشتار به آن ها اشاره می شود توجه داشته باشید.

1- فضا را مرتب کنید

در اغلب موارد حمام کوچکترین قسمت منزل است و بنابراین باید از نظر اندازه بهینه شود. اولین قدم بهینه سازی فضا با استفاده از جایگذاری صحیح ادوات و فاصله گذاری صحیح آن ها مثل نحوه قرارگیری سینک روشویی و توالت است. برای اینکه رفت و آمد دشوار نشود باید حداقل 60 سانتی متر از مقابل روشویی با توالت فاصله باشد و حدود 35 سانتی متر هم بین عناصر فضا را حفظ کرد. با استفاده از دکوسمنت هم ترفندهایی وجود دارد که فضا بزرگ تر به نظر می رسد. تداوم استفاده از طیف رنگ های روشن برای کف و دیوار حمام و اجرای دکوسمنت که بدون درز انقطاع است آن فضا را بزرگتر می نمایاند.

2- کف و دیوارها : استایل و مقاومت

پوشش کف و دیوار حمام باید سلیقه شما را تامین کند و همچنین می بایست مقاومت مطلوبی هم در برابر رطوبت داشت باشد. سنگ طبیعی ، کاشی و سرامیک پرسلان از گزینه هایی هستند که در بازار موجود می باشند ولی دکوسمنت با طرح های متنوعی که دارد و با طیف گسترده ای که می توان آن را اجرا کرد یک گزینه مقاوم و عالی است.

3- بین دوش و یا وان یکی را انتخاب کنید

وقتی که باید بر اساس محیط تان انتخاب کنید که از دوش یا وان استفاده کنید. در نظر داشته باشید فضایی که دوش می خواهد یک سوم فضای وان می باشد. البته این موضوع در مورد حمام های بزرگ موضوعیتی ندارد و در آنجا سخاوتمندانه امکان انتخاب دارید. ولی اگر در خصوص فضاها حساسیت دارید حداقل فضایی که برای نصب وان باید در نظر بگیرید 5 مترمربع خالص می باشد.

4- انتخاب وسایل و اکسسوری ها

وسایل نظافت ، اکسسوری ها و دیوارکوب های دکوراتیو و یا قفسه بندیهایی که در حمام نصب می شوند بسیار موضوع مهمی در دکوراسیون حمام می باشد.

فضاهای مختلفی در حمام وجود دارد که با توجه به متریال استفاده شده در حمام می بایست اکسسوری مربوط به آن را انتخاب نمود.

در طراحی حمام با لایه نهایی سنگ نوع انتخاب اکسسوری بیشتر از نوع کلاسیک می باشد که متفاوت است از انتخاب اکسسوری مدرن در فضایی که از دکوسمنت استفاده شده است.

5- نورپردازی : یافتن تعادل

بسیار ضروری است که جانمایی نورپردازی به نحوی انتخاب شود که بیشترین حس آرامش را ایجاد کند. این موضوع نباید در طراحی مورد غفلت قرار گیرد و تازه پس از اتمام کار ، نصب و جانمایی نورپردازی بررسی شود.

هرچه از نورهای غیرمستقیم در سقف ، اطراف آینه و یا اطراف وان استفاده شود فضای طبیعی تر و آرامش بخش تری حاصل می شود.

همچنین می توانید با رنگ ها بازی کنید. فضای روشن می تواند نورپردازی را منعکس و حجم آن را چند برابر کند در حالیکه دکوسمنت تیره نور را جذب خود می کند.