بهترین فام ­های رنگی بپکو برای دیوارهای شمالی، جنوبی، غربی و شرقی اتاق

در این مقاله راجع به فام­ های رنگی مناسب بپکو ،  برای هر نوع زاویه ­بندی اتاق زندگی شما صحبت خواهیم کرد. به یاد داشته باشید که برای انتخاب فام رنگی مناسب بپکو ، ابتدا باید مشخص کنید که نور طبیعی اتاق شما در چه جهتی ورود می­ کند (شمالی- جنوبی- شرقی یا غربی). توجه داشته باشید که هیچ قانون کلی وجود نداشته و ما فقط به شما پیشنهاد می ­دهیم.

اتاق ­های جنوبی:

اگر اتاق شما جنوبی است بدانید که خیلی خوش شانس بوده ­اید. در اتاق­های جنوبی، قدرت نور بسیار بالاست و هر رنگی خود را به خوبی نشان می­ دهد. اما رنگ ­های خنک بپکو مثل آبی، سبز و بنفش به خوبی شدت نور خورشید را در اتاق­ های جنوبی، متعادل و متوازن می ­کنند. این فام ­ها سبب می ­شوند که حتی در شدیدترین شدت تابش نور خورشید، شما احساس آرامش کنید. به خاطر داشته باشید که می­توانید با ترکیب رنگ سفید، فام ­های رنگی ملایم ­تر و با ترکیب رنگ تیره فام ­های رنگی تندتری بدست آورید.

اتاق ­های شمالی:

در اتاق­ های شمالی نور طبیعی معمولا کمی تیره ­تر و کدرتر به نظر می ­آیند. اما اصلا نگران نباشید! راه ­های زیادی هست که اتاق خود را زنده و گرم تر کنید. استفاده از فام ­های رنگی گرم بپکو مانند صورتی، طلایی و زرد به شما کمک شایانی می­ کند. این فام ­های رنگی به شما کمک می ­کنند که در اتاق ­هایی که به دلیل خلا نور مستقیم خورشید کمی سرد و تاریک است، محیط زندگی شما گرم تر و دلنشین­ تر شود. به خاطر داشته باشید که می­ توانید با ترکیب رنگ سفید، فام­ های رنگی ملایم ­تر و با ترکیب رنگ تیره فام ­های رنگی تندتری بدست آورید.

 

اتاق ­های شرقی و غربی:

اتاق ­های شرقی معمولا صبح­ ها نور طبیعی بهتری دارند و اتاق ­های غربی در بعدازظهرها از نور طبیعی قوی ­تری برخور دارند. از این رو انتخاب فام رنگی مناسب در این اتاق­ ها، به ملاحظات بیشتری نیاز دارد. اگر اتاق شما شرقی است و بیشتر هنگام صبح از آن استفاده می­کنید یا اتاق شما غربی هست و بیشتر بعدازظهرها از آن استفاده می ­کنید، فام­های رنگی آبی و سبز و بنفش محیط را گرم ­تر و دلنشین­ تر جلوه می­ دهد.

اگر در طول روز از این نوع اتاق­ ها استفاده می­ کنید، باید در زمان­ هایی که نور مستقیم خورشید وجود ندارد، تعیین کنید از چه نوع نور مصنوعی استفاده می ­کنید. اگر از نورهای کم انرژی مانند نورهای فلورسنت (مهتابی) استفاده می­ کنید، بهتر است از فام ­های رنگی بنفش کمرنگ یا صورتی بهره بگیرید. اگر نور مصنوعی محیط زندگی شما نورهای LED گرم است، نوع فام رنگی چندان اهمیتی ندارد و می ­توانید هر نوع فام رنگی را انتخاب کنید.