انواع رنگهای قابل استفاده در نقاشی ساختمانی

معرفی و شناخت انواع رنگ های قابل استفاده در نقاشی ساختمانی

رنگ اکرلیک :

رنگ اکربیک دارای غلظت بالا می باشد و به همین علت به سرعت خشک می شود. در این رنگ می توان از آب استفاده کرد پس نسبت به رنگ روغنی ارجحیت دارد ولی براقیت کمتری نسبت به رنگ روغن دارد. در تمام انواع مات، براق و نیمه براق تولید می شود و بر هر سطحی قابل استفاده است.

رنگ مولتی کالر :

این نوع رنگ ها بیشتر جنبه دکوری و تزئینی دارند و بر روی سطوح متفاوت مانند گچ، رنگ، آهن، شیشه و آلومینیوم استفاده می شوند.

مزایا: 
از مزایای این رنگ بافت ویژه ای است که دارد. این بافت باعث می شود تا دوده های موجود در هوا به آن جذب نشوند و برای مسیر های پر رفت و آمد مناسب باشد. بدون بو می باشد و دارای ضخامت کمی است. به علت کم جلا بودن آن سطوح خراب دیوار را نشان نمی دهد و در صورت آسیب دیدن با مواد کم قابل ترمیم است. همچنین این رنگ زرد نمی شود و رنک پریدگی ندارد.

 

رنگ بکا :

از مقرون به صرفه ترین انواع رنگ‌ها می باشد. این رنگ از الیاف طبیعی مانند پنبه ساخته می شود به همین دلیل جایگزین خوی برای کاغذ دیواری می باشد.

مزایا: 
این رنگ بکا به راحتی قابل ترمیم است و به راحتی و بدون زیر سازی می توان از آن بر روی دیوار ها استفاده کرد. دارای تنوع رنگی بالایی است و بو ندارد. عایق خوبی برای گرما، سرما و رطوبت است و ترک نمی خورد. قابل شستشو است و غیر قابل حساسیت می باشد.

 

رنگ پتینه :

یکی از متفاوت ترین و زیبا ترین رنگ ها، رنگ پتینه است. دیگر نیازی نیست که فقط به رنگ های کارخانه ای بسنده کنید. کافیست با خود بیندیشید که میخواهید محل کار و زندگی خود چه رنگی باشد و با هر سلیقه ای که بخواهید از این رنگ استفاده کنید. پتینه کاری با استفاده از رنگ و ابزار های متفاوت بافت های زیبایی بر روی سطوح مختلف می توان ایجاد کرد.

مزایا :

قابل شستشو است و پایداری بالایی نسبت به رنگ های دیگر دارد تا زمانی که بخواهید رنگ را عوض کنید. قابل استفاده بر هر سطحی می باشد و دیرتر از بقه رنگ ها کثیفی را نشان می دهد.