انتخاب رنگ اتاق کودک در نقاشی ساختمان

انتخاب رنگ مناسب اتاق کودک از اهمیت زیادی در نقاشی ساختمان برخوردار است، زیرا رنگ‌ها تاثیرات متفاوتی روی احساسات و خلق و خوی افراد دارند، کودکان هم از این موضوع مستثنی نیستند.

انتخاب رنگ مناسب اتاق کودک از اهمیت زیادی در نقاشی ساختمان برخوردار است، زیرا رنگ‌ها تاثیرات متفاوتی روی احساسات و خلق و خوی افراد دارند، کودکان هم از این موضوع مستثنی نیستند. اکثر اوقات رنگ اتاق کودک را با سلیقه خود انتخاب می‌کنیم اما ممکن است مورد سلیقه کودک نبوده و یا به علت انتخاب رنگ نامناسب کودک شما دچار مشکلات رفتاری شود. رنگهای گرم کودکان را فعال و پرجنب و جوش می‌کنند و ممکن است کودک دچار اختلال در خواب شود، بنابراین از استفاده بیش ازحد این رنگ ها در اتاق کودک باید پرهیز کرد. رنگ های سرد حس آرامش و امنیت را القا می‌کنند اما استفاده بیش ازحد آن‌ها کودک را دچار افسرگی می‌کند. بهترین روش استفاده ازاین رنگ ها درکنار رنگ‌های گرم در اتاق کودک می‌باشد.

 

رنگ زرد 

رنگ زرد از رنگهای گرم و یکی از رنگهای پر کاربرد در طراحی دکوراسین منزل و نقاشی ساختمان می‌باشد. این رنگ شادی بخش بوده و نور اتاق را زیاد می‌کند.

رنگ صورتی

رنگ صورتی رنگی آرامش‌بخش می‌باشد. با این حال استفاده بیش از حد این رنگ باعث پرخاشگری می‌شود.این رنگ در کنار رنگ سفید جلوه خاصی ایفا می‌کند. صورتی بیشتر رنگ مورد علاقه دختران می‌باشد و اغلب مورد پشند پسر‌ها نیست.

رنگ قرمز

این رنگ به علت تاثیرات منفی از جمله  حس پرخاشگری، عدم تمرکز و حس سردرد؛ مناسب اتاق کودک نمی‌باشد. بهترین راه اضافه کردن این رنگ، استفاده از این رنگ به صورت ترکیبی با سایر رنگها می‌باشد.
 

رنگ آبی

از رنگ های آرامش‌بخش بوده و حس خشونت را کاهش می‌دهد. این رنگ بر خلاف رنگ قرمز اشتها را کاهش می‌دهد. بهتر است از رنگهای دیگر در کنار رنگ ابی استفاده کنید تا باعث حس سردی بیش از حد و افسردگی نشود.

رنگ سفید

این رنگ حس دلباز بودن فضا و پاکی به محیط اتاق می‌دهد و در دکوراسین داخلی مدرن و نقاشی ساختمان بسیار پر‌کاربرد است. رنگ سفید مناسب اتاق کودک می‌باشد اما به تنهایی خسته کننده میشود. ترکیب این رنگ در کنار آبی، صورتی و بنفش جلوه خاصی به اتاق کودک می‌بخشد.

رنگ بنفش

این رنگ هر دو ویژگی رنگهای آبی و قرمز را در بر دارد و حسی لوکس به محیط می‌دهد، رنگ بنفش به اتاق کودکان حسی اسرار آمیز و هیجان انگیز می‌بخشد. این رنگ در تونالیته‌های روشن حس آرامش و در تونالیته های تیره جلوه‌بخش و حس تجمل ایجاد می‌کند.